Najlepsza agencja marketingowa, czyli jaka?
Zdajemy sobie sprawę, że określenie jakiejś firmy mianem najlepszej jest nieco ogólne i wymaga doprecyzowania. W końcu każda marka ma inne potrzeby i skupia się w swojej działalności na zupełnie innych aspektach. Można jednak wymienić kilka cech, które powinna mieć wybrana przez Ciebie agencja marketingowa.
- Specjalizacja w usługach, jakich potrzebujesz.
- Rozbudowane portfolio.
- Zespół specjalistów z różnych dziedzin.
- Skuteczne promowanie własnej marki.
- Przejrzyste warunki współpracy.
- Konkretne kryteria, mierzące skuteczność działań.
- Indywidualne metody pracy.
- Dobry PR
Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji marketingowej?
Zanim zdecydujesz się na podpisanie umowy z konkretną agencją marketingową, powinieneś wziąć pod uwagę kilka bardzo ważnych kwestii. Poniżej znajdziesz opis najważniejszych rzeczy do przemyślenia.
- Czego potrzebujesz?
Każda marka ma inne potrzeby, jeśli chodzi o działania promocyjne. Przed podjęciem współpracy z agencją zastanów się więc, czego tak naprawdę oczekujesz po tego typu firmie. Co możesz zrobić sam i co wykracza poza Twoje kompetencje? Gdy już określisz obszary, wymagające pomocy, znajdź agencję, która oferuje zakres obsługi zbliżony do tego, czego potrzebujesz.
- Portfolio, portfolio i jeszcze raz portfolio
Dobra agencja marketingowa chwali się swoim portfolio na lewo i prawo, ponieważ jest to jej wizytówka. Jeśli myślisz nad zatrudnieniem agencji, która nie ma swojego portfolio, to znak, że powinieneś zrezygnować, póki jest jeszcze na to czas. Podczas przeglądania portfolio skup się na tym, czy dana agencja miała już do czynienia z markami z Twojej branży. Jeśli tak, potraktuj to jako atut.
- Zespół
Każda agencja składa się z jakiegoś zespołu. Dobrze więc poznać osoby, które mają zająć się Twoją reklamą. Poszukaj informacji na stornie WWW lub profilach LinkedIn poszczególnych specjalistów. Sprawdź, czy ktoś zna się na Google AdWords i jest w stanie przeprowadzić tego typu kampanię. Szukaj osób z doświadczeniem i wiedzą. Pamiętaj, że powierzasz swój wizerunek obcej firmie i masz prawo do kontroli.
- Promowanie własnej marki
Powiedzenie, że „szewc bez butów chodzi” w tym wypadku nie powinno być motywem przewodnim Twojego wybierania agencji marketingowej. Tego typu firma musi być wiarygodna i umieć przede wszystkim przedstawić samą siebie w dobrym świetle. Poszukaj więc w Internecie informacji o agencji i sprawdź, jak wygląda promocja marki. Jeśli poczujesz, że jest zgodna z tym, czego potrzebuje Twoja firma, to znak, że dobrze trafiłeś.
- Przejrzyste warunki umowy
Niestety, ale wiele agencji stosuje dziwne warunki umowy, by jak najdłużej przytrzymać przy sobie klienta i pobierać od niego opłaty. Tego właśnie powinieneś się wystrzegać. Już podczas pierwszej rozmowy z przedstawicielem agencji zwróć uwagę na to, jak jasne są kierowane w Twoją stronę komunikaty. Jeśli, czegoś nie rozumiesz, pytaj i bądź dociekliwy. W innym wypadku możesz podpisać niekorzystną umowę, która wygeneruje jedynie niepotrzebne koszty, a nie przyniesie dla Twojej firmy żadnej korzyści. Sprawdź też kwestię praw autorskich oraz majątkowych do zrealizowanych tekstów i projektów.
- Konkretne kryteria, mierzące skuteczność działań
Każda firma marketingowa, która myśli poważnie o swojej pracy ma przygotowane wskaźniki, dzięki którym może mierzyć skuteczność swoich działań. Najpopularniejsze są narzędzia typu: Google Analytics, Google Search Console. Kluczowe również jest to, by generowany raport skuteczności był dla Ciebie zrozumiały. W końcu surowe liczby i terminy takie jak: Google ads. czy PPC, nie dadzą Ci wielkiego rozeznania i będą wymagać szczegółowego omówienia z agencją.
- Indywidualne metody pracy
Agencje marketingowe pracują inaczej w zależności od swojej specjalizacji. Jeśli więc zależy Ci dobrej i owocnej współpracy, poproś przedstawiciela firmy, z którą chcesz podpisać umowę, o opisanie najważniejszych metod pracy. Da Ci to ogólny obraz możliwości oraz efektów, jakich możesz się spodziewać.
- Dobry PR
Kto, jak nie agencja marketingowa powinna umieć się dobrze zaprezentować? Wrażenia z pierwszej rozmowy są bardzo ważne. Jeśli poczułeś, że między Wami „nie iskrzy” i rozmawiacie trochę na siłę, to znak, że w dalszej współpracy również może być Wam nie po drodze. Zwracaj uwagę na szczegóły takie jak ton głosu, przygotowanie do spotkania, podejście do klienta i umiejętność wytłumaczenia podstawowych terminów. Pamiętaj, że to Ty zatrudniasz agencję, a nie odwrotnie. Masz więc wszelkie prawo do własnych wymagań. Jeśli szukasz sposobu na skuteczną promocję, wejdź na stronę: https://adcookie.pl/.
To ważna decyzja
Jak widzisz, wybór agencji marketingowej nie jest łatwym zadaniem, ale ten trud się opłaca. Dobra firma może sprawić, że zaczniesz zarabiać więcej, a Twoja praca będzie o wiele przyjemniejsza. Pamiętaj jednak o tym, by nie podejmować emocjonalnych decyzji.





