Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 15 listopada 2025 00:28
Przeczytaj!
Reklama Społecznik

Jak wybrać agencję marketingową? Poznaj najważniejsze wskazówki

Twoja firma potrzebuje profesjonalnej reklamy i to z pewnością nie ulega wątpliwości. Jak jednak wybrać dobrą agencję marketingową, która wyniesie markę na zupełnie nowy poziom rozpoznawalności i sprawi, że będziesz zarabiać jeszcze więcej? W tym tekście znajdziesz najważniejsze wskazówki. Zaczynamy!
  • 30.11.2021 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak wybrać agencję marketingową? Poznaj najważniejsze wskazówki

Najlepsza agencja marketingowa, czyli jaka?

Zdajemy sobie sprawę, że określenie jakiejś firmy mianem najlepszej jest nieco ogólne i wymaga doprecyzowania. W końcu każda marka ma inne potrzeby i skupia się w swojej działalności na zupełnie innych aspektach. Można jednak wymienić kilka cech, które powinna mieć wybrana przez Ciebie agencja marketingowa.

  1. Specjalizacja w usługach, jakich potrzebujesz.
  2. Rozbudowane portfolio.
  3. Zespół specjalistów z różnych dziedzin.
  4. Skuteczne promowanie własnej marki.
  5. Przejrzyste warunki współpracy.
  6. Konkretne kryteria, mierzące skuteczność działań.
  7. Indywidualne metody pracy.
  8. Dobry PR

Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji marketingowej?

Zanim zdecydujesz się na podpisanie umowy z konkretną agencją marketingową, powinieneś wziąć pod uwagę kilka bardzo ważnych kwestii. Poniżej znajdziesz opis najważniejszych rzeczy do przemyślenia.

  1. Czego potrzebujesz?

Każda marka ma inne potrzeby, jeśli chodzi o działania promocyjne. Przed podjęciem współpracy z agencją zastanów się więc, czego tak naprawdę oczekujesz po tego typu firmie. Co możesz zrobić sam i co wykracza poza Twoje kompetencje? Gdy już określisz obszary, wymagające pomocy, znajdź agencję, która oferuje zakres obsługi zbliżony do tego, czego potrzebujesz.

  1. Portfolio, portfolio i jeszcze raz portfolio

Dobra agencja marketingowa chwali się swoim portfolio na lewo i prawo, ponieważ jest to jej wizytówka. Jeśli myślisz nad zatrudnieniem agencji, która nie ma swojego portfolio, to znak, że powinieneś zrezygnować, póki jest jeszcze na to czas. Podczas przeglądania portfolio skup się na tym, czy dana agencja miała już do czynienia z markami z Twojej branży. Jeśli tak, potraktuj to jako atut.

  1. Zespół

Każda agencja składa się z jakiegoś zespołu. Dobrze więc poznać osoby, które mają zająć się Twoją reklamą. Poszukaj informacji na stornie WWW lub profilach LinkedIn poszczególnych specjalistów. Sprawdź, czy ktoś zna się na Google AdWords i jest w stanie przeprowadzić tego typu kampanię. Szukaj osób z doświadczeniem i wiedzą. Pamiętaj, że powierzasz swój wizerunek obcej firmie i masz prawo do kontroli.

  1. Promowanie własnej marki

Powiedzenie, że „szewc bez butów chodzi” w tym wypadku nie powinno być motywem przewodnim Twojego wybierania agencji marketingowej. Tego typu firma musi być wiarygodna i umieć przede wszystkim przedstawić samą siebie w dobrym świetle. Poszukaj więc w Internecie informacji o agencji i sprawdź, jak wygląda promocja marki. Jeśli poczujesz, że jest zgodna z tym, czego potrzebuje Twoja firma, to znak, że dobrze trafiłeś.

  1. Przejrzyste warunki umowy

Niestety, ale wiele agencji stosuje dziwne warunki umowy, by jak najdłużej przytrzymać przy sobie klienta i pobierać od niego opłaty. Tego właśnie powinieneś się wystrzegać. Już podczas pierwszej rozmowy z przedstawicielem agencji zwróć uwagę na to, jak jasne są kierowane w Twoją stronę komunikaty. Jeśli, czegoś nie rozumiesz, pytaj i bądź dociekliwy. W innym wypadku możesz podpisać niekorzystną umowę, która wygeneruje jedynie niepotrzebne koszty, a nie przyniesie dla Twojej firmy żadnej korzyści. Sprawdź też kwestię praw autorskich oraz majątkowych do zrealizowanych tekstów i projektów.

  1. Konkretne kryteria, mierzące skuteczność działań

Każda firma marketingowa, która myśli poważnie o swojej pracy ma przygotowane wskaźniki, dzięki którym może mierzyć skuteczność swoich działań. Najpopularniejsze są narzędzia typu: Google Analytics, Google Search Console. Kluczowe również jest to, by generowany raport skuteczności był dla Ciebie zrozumiały. W końcu surowe liczby i terminy takie jak: Google ads. czy PPC, nie dadzą Ci wielkiego rozeznania i będą wymagać szczegółowego omówienia z agencją.

  1. Indywidualne metody pracy

Agencje marketingowe pracują inaczej w zależności od swojej specjalizacji. Jeśli więc zależy Ci dobrej i owocnej współpracy, poproś przedstawiciela firmy, z którą chcesz podpisać umowę, o opisanie najważniejszych metod pracy. Da Ci to ogólny obraz możliwości oraz efektów, jakich możesz się spodziewać.

  1. Dobry PR

Kto, jak nie agencja marketingowa powinna umieć się dobrze zaprezentować? Wrażenia z pierwszej rozmowy są bardzo ważne. Jeśli poczułeś, że między Wami „nie iskrzy” i rozmawiacie trochę na siłę, to znak, że w dalszej współpracy również może być Wam nie po drodze. Zwracaj uwagę na szczegóły takie jak ton głosu, przygotowanie do spotkania, podejście do klienta i umiejętność wytłumaczenia podstawowych terminów. Pamiętaj, że to Ty zatrudniasz agencję, a nie odwrotnie. Masz więc wszelkie prawo do własnych wymagań. Jeśli szukasz sposobu na skuteczną promocję, wejdź na stronę: https://adcookie.pl/.

To ważna decyzja

Jak widzisz, wybór agencji marketingowej nie jest łatwym zadaniem, ale ten trud się opłaca. Dobra firma może sprawić, że zaczniesz zarabiać więcej, a Twoja praca będzie o wiele przyjemniejsza. Pamiętaj jednak o tym, by nie podejmować emocjonalnych decyzji.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: xyzTreść komentarza: Totalizator sportowy pewnie jest w szoku że fundusze poszły na stare skrzynki, podopieczni AKSONu robią ładniejsze karmnikiData dodania komentarza: 11.11.2025, 13:58Źródło komentarza: Sławno: „Stacja Natura” na Osiedlu KolejowymAutor komentarza: Mieszkanka.Treść komentarza: Wielka szkoda, zasłużony dla Spółdzielni, poświęcił życie dla pracy,wyrazy współczucia dla rodziny.Data dodania komentarza: 9.11.2025, 18:05Źródło komentarza: Odszedł Kazimierz Olejniczak – były Prezes SM Wybrzeże w Sławnie.Autor komentarza: RyszardTreść komentarza: Czy gdzieś można zobaczyć plany? wizualizacje? jak ta budowla ma wyglądać po zakończeniu budowy?Data dodania komentarza: 8.11.2025, 20:06Źródło komentarza: Przebudowa falochronówAutor komentarza: SławnoTreść komentarza: Nie tylko on,ci co mieli ją na godziny powinni żałować za grzechy żeby takie byle co do łóżka zapraszać.OCHYDA!!!Data dodania komentarza: 7.11.2025, 15:02Źródło komentarza: Tak bije „elita”... „Dzieli nas wielka przepaść społeczna i kulturowa” czyli sceny z życia „elity”...Autor komentarza: xyzTreść komentarza: Urząd miasta już ogłosił przetarg na wykonanie windy w ratuszuData dodania komentarza: 7.11.2025, 11:53Źródło komentarza: Sławno: Propozycja rewitalizacji głównego placu w mieścieAutor komentarza: LusiaTreść komentarza: Tak tak,tak właśnie mieszka elita i kuchnia pełen wypas .A łazienka -panel plastikowy pod sufitem łał najnowsze trendy jak widaćData dodania komentarza: 6.11.2025, 22:57Źródło komentarza: Tak bije „elita”... „Dzieli nas wielka przepaść społeczna i kulturowa” czyli sceny z życia „elity”...
Reklama
Reklama