Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 września 2025 11:11
Przeczytaj!
Reklama

Zamelduj się i miej to na piśmie (elektronicznym)

Zamelduj się i miej to na piśmie (elektronicznym)
Podziel się
Oceń

#zostanwdomu i zamelduj się w nim online. To możliwe od dawna. Od dziś od ręki możecie też zdobyć dokument potwierdzający zameldowanie.

A po co Wam taki dokument? Jeśli rzucicie okiem na swój dowód osobisty, zorientujecie się, że nie ma w nim adresu zameldowania. Wiele instytucji – nie tylko urzędy, ale też np. banki – wymagają jednak od nas takiej informacji. Nie znajdą jej w dowodzie, dlatego proszą o formalne potwierdzenie. Do tej pory trzeba było iść po nie do urzędu. Od dziś możemy załatwić to przez internet.

Pobierz i nie drukuj

Pobierz dokument o zameldowaniu” – tak nazywa się e-usługa, którą właśnie uruchomiliśmy. Jest całkowicie bezpłatna, a aby z niej skorzystać potrzebujemy profilu zaufanego (PZ) i oczywiście komputera lub telefonu z dostępem do internetu.
Jeśli nie masz profilu zaufanego – sprawdź, jak możesz go założyć. Jeśli jesteś w grupie ponad 6,5 miliona Polaków korzystających z PZ, możesz przejść do działania.

Oto jak zdobyć interesujący Cię dokument:

Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę Pobierz dokument o zameldowaniu. Kliknij przycisk Pobierz informację o zameldowaniu i zaloguj się profilem zaufanym.

Krok 2: Sprawdź swoje dane, w tym aktualny adres lub adresy zameldowania (równocześnie możemy mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego).

Krok 3: Wskaż rodzaj adresu (stały, czasowy lub ich brak), dla którego ma zostać wydany dokument. Kliknij Dalej.

Krok 4: Sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą na koncie Mój GOV (znajdziesz ją na stronie www.GOV.pl, w jej prawym górnym rogu). W skrzynce znajdziesz dokument z informacją o zameldowaniu. Będzie w formacie PDF, opatrzona elektroniczną pieczęcią Ministra Cyfryzacji.

WAŻNE! Nie drukuj jej! Wydrukowana informacja nie będzie już dokumentem. Dokumentem jest tylko w pobranej wersji elektronicznej.

- Dokument otrzymamy na swoją skrzynkę niezwłocznie. W wyjątkowych sytuacjach może to zająć do 10 minut – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Przed pobraniem informacji warto się upewnić, czy urząd lub instytucja, które jej od nas wymagają - przyjmują dokumenty elektroniczne. Jeśli tak - dokument o zameldowaniu możemy wysłać im np. mailem - dodaje szef MC.

Szybki meldunek

Dokument, który pobierzesz może potwierdzać Twój adres zameldowania lub jego brak. Jeśli dotyczy Cię ta druga sytuacja, warto ją zmienić i zameldować się. To także możesz zrobić przez internet.

Potrzebujesz profilu zaufanego i - jeśli jesteś właścicielem nieruchomości, w której chcesz się zameldować (lub masz do niej inny tytuł prawny) - elektronicznej wersji jednego z tych dokumentów:  

Jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do np. mieszkania, potrzebujesz skany:

  • oświadczenia właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, potwierdzającego Twój pobyt w lokalu,
  • dokumentu, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu.

Wszystko gotowe? Zaczynamy:

Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące. Kliknij przycisk Zamelduj się i zaloguj się profilem zaufanym.

Krok 2:  Wybierz rodzaj pobytu, na jaki chcesz się zameldować.

Krok 3: Zaznacz, kogo chcesz zameldować.

Krok 4: Dołącz odpowiednie dokumenty.

Krok 5: Wypełnij pozostałe pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania.

WAŻNE! Jeśli będziesz się meldować na pobyt stały, możesz jednocześnie wymeldować się z pobytu czasowego. Gdy będziesz meldować się na pobyt czasowy, możesz wymeldować się z pobytu stałego.

Krok 6: Sprawdź i podpisz wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie złożenia wniosku dostaniesz na swoją skrzynkę na koncie Mój GOV.

- Jeśli poprawnie dołączyliśmy wszystkie potrzebne dokumenty - urzędnik zamelduje nas od razu po otrzymaniu naszego zgłoszenia - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Przez internet możemy także dowiedzieć się, czy już jesteśmy zameldowani. Wystarczy sprawdzić swoje dane w rejestrze PESEL. Aby to zrobić również potrzebujemy profilu zaufanego. To kolejny dowód na to, że naprawdę warto go mieć – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Od początku roku z naszej e-usługi umożliwiającej zameldowania się przez internet skorzystało już ponad 51 tysięcy osób.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: TutejszyTreść komentarza: Z mojego punktu widzenia,po wybudowaniu S6 mam gdzieś czy będą tu jakieś "zakłady pracy" do Słupska 20 minut do Koszalina niecałe 30,w obu przypadkach dojazd do centrum. Burmistrz powinien zająć się jak najszybszym zakończeniem rozpoczętych remontów a my cieszmy się spokojem w Sławnie. Darłowo może pomarzyć o takich możliwościach które da Ska.Data dodania komentarza: 12.09.2025, 22:04Źródło komentarza: Burmistrz Sławna Krzysztof Frankenstein odkrywa kluczowe inwestycje dla rozwoju miasta w Polskim Radiu KoszalinAutor komentarza: GośćTreść komentarza: Miasto się wyludnia bo pan burmistrz i nasza rada miasta nie przyciąga żadnych inwestorów. Takie rzeczy to chyba robi dla emerytów bo to miasto niedługo niedługo będzie miało tylko takich mieszkańców. Inwestorzy to jest rozwój miasta i czym chyba nie wiedzą nasi włodarzeData dodania komentarza: 12.09.2025, 13:55Źródło komentarza: Burmistrz Sławna Krzysztof Frankenstein odkrywa kluczowe inwestycje dla rozwoju miasta w Polskim Radiu KoszalinAutor komentarza: KasiaTreść komentarza: Jakie numery na ul.DębowejData dodania komentarza: 12.09.2025, 00:40Źródło komentarza: Groźna bakteria uderza w Sławno!Autor komentarza: ZenekTreść komentarza: Kiedy wreszcie w tym chorym kraju ktoś zrobi porządek ze sprawami tego typu Jakim prawem pozwala się na ściąganie tego typu szajsu można tego typu paskudztwo wykorzystać w celach targnięcia na czyjeś życie KpinaData dodania komentarza: 9.09.2025, 11:07Źródło komentarza: Sławno: Jadowity wąż na OgrodowejAutor komentarza: Won !Treść komentarza: Szanowana 🤣🤣🤣Data dodania komentarza: 9.09.2025, 06:45Źródło komentarza: Zmiana na stanowisku SkarbnikaAutor komentarza: GalTreść komentarza: Panie Stachu Rychowiak... Polski język trudny język???? Pani Renata jest bardzo szanowaną osobą w gminie i nie tylko w gminie. Ma ogromną wiedzę i ogromne umiejętności. Może byś tak wyszedł z anonimowości Panie Rychowiak a nie udajesz greka...Data dodania komentarza: 8.09.2025, 18:46Źródło komentarza: Zmiana na stanowisku Skarbnika
Reklama
Reklama