Gmina Sławno: powinno być około 165 tys. zł rocznie

  • 16.06.2020, 05:54
  • Obserwator Lokalny
Gmina Sławno: powinno być około 165 tys. zł rocznie

Swoisty „czeski błąd” popełniłem w wydaniu papierowym Obserwatora Lokalnego z 3 czerwca. Pomyłka zaistniała w artykule pt. „Bez publiczności o pensji wójta”. Chodzi o wysokość zarobków wójta Ryszarda Stachowiaka. W tekście miało być, że zarabia około 165 tys. zł rocznie (średnia z lat 2014-2018), a w pośpiechu wyszło 16 tys. zł miesięcznie. Za pomyłkę przepraszam.

O pensji wójta dyskutowano podczas ostatniej sesji Rady Gminy Sławno. Pragnę więc poinformować, że wyliczenie wysokości zarobków włodarza gminy Sławno nie wzięło się z sufitu. Informacja jest powszechnie dostępna w oświadczeniach majątkowych zamieszczonych na stronie internetowej Urzędu Gminy Sławno (patrz tabela poniżej). Jeszcze nie ma oświadczenia za rok ubiegły, ale analiza lat poprzednich jest wyjątkowo ciekawa. Wystarczy policzyć. Okazuje się, że wójt „biednej” gminy Sławno jest najlepiej zarabiającym włodarzem z terenu powiatu. W niektórych latach zarabia więcej nawet od burmistrza Darłowa!

Co ciekawe, jego oświadczenia nijak się mają do, dotyczących pensji, uchwał Rady Gminy Sławno.

Np. według uchwały obowiązującej przez cały 2014 rok, pensja wójta została ustalona na kwotę 11 202 zł brutto, co rocznie daje 134 424 zł. Tymczasem z oświadczenia majątkowego złożonego przez wójta za rok 2014 wynika, że ze stosunku pracy osiągnął on 170 927,72 zł. Do tego zarobił dodatkowo 10 500 zł w Darłowskiej Lokalnej Grupie Rybackiej (tych pieniędzy by nie było, gdyby nie był wójtem).

Pomijając zarobki w DLGR, pytanie brzmi: skąd różnica kilkudziesięciu tysięcy złotych? To szokuje, bo zarobki sporej części mieszkańców gminy są mniejsze niż tylko ta różnica!                              Mieczysław Siwiec

PS. Poprosiłem o wyjaśnienie różnic, być może wchodzi w grę jakiś dodatek, o którym nie ma w uchwale. Gdy otrzymam odpowiedź, na pewno ją opublikuję. M.S.

 

Stosunek pracy                                  plus                      DLGR

2014 – 170 927,72 zł                                                10 500 zł

2015 – 160 614,09 zł                                                  5 500 zł

2016 – 167 690,72 zł                                                  5 500 zł

2017 – 159 360,30 zł                                                  7 000 zł

2018 – 165 415,27 zł                                                  4 000 zł

Razem: 824 000,10 zł                                               32 500 zł

Obserwator Lokalny

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (8)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Artur ale nie z Urzędu
Artur ale nie z Urzędu 17.06.2020, 16:18
Pamiętam Rysiu Twoją pierwszą kampanię wyborczą pt. "po owocach mnie poznacie" jak mówiłeś że nie przychodzisz do Urzędu dla pieniążków (które tak bardzo lubisz), że poprzednik tak dużo zarabiał ( a Ty zarabiasz 2 x tyle), jak obniżałeś pracownikom pensje w pierwszych miesiącach swojego panowania (oczywiście tym gorszym nie zatrudnionym przez Ciebie), PAMIĘTASZ???
A zła karma wraca jak bumerang i teraz Tobie obniżą pensyjkę.
Artur nie ten z urzedu
Artur nie ten z urzedu 17.06.2020, 15:59
Pensja jak pensja , Panie redaktorze niech Pan jako o informację publiczną zażąda informacji ile to nasz Rysiek delegacji na swoje prywatne auto przychylił, zapewniam że jest w tym mistrzem. A co ciekawe Rysiu jest już ładnych parę lat na garnuszku nas podatników, bagatela wydane na jego pensję zostało grubo ponad milion złotych. A w oświadczeniu co zobaczymy - że nie potrafi oszczędzać, nic nie kupił , nie pije nie pali a oszczędności ? niepełna pensja. A wydawałoby się że to dobry gospodarz...
BUT
BUT 17.06.2020, 07:43
Premie obcina? A zatrudnia kadrę ze Słupska i o 2-3 tys więcej dostają niż na miejscu w Słupsku
Leon
Leon 16.06.2020, 20:20
Rysiu ty tyle siana zarabiasz , a swoim pracownika pensje obcinasz ,nie ladnie oj nie ladnie ;)
Gość
Gość 16.06.2020, 17:09
A sołtysi otrzymują po 300 złotych miesięcznie i nie ma mowy o podwyżce o 50 złotych żenada.
Error
Error 16.06.2020, 15:27
Wstyd i nerwy (*** mać!)Nie mogę tego czytać. Taki księciunio zarabia więcej niż trzeba, a ludzie się wykańczają za 2500zł netto.
Loni
Loni 16.06.2020, 08:27
Proszę jak wyszło Stachowiak krzyczy wszędzie jaka gmina biedna ludziom podnosi non stop opłaty a tu widać Najbiedniejsza gmina Najbogatszy Wójt. Dziadostwo
Ktoś
Ktoś 16.06.2020, 06:20
Pan Wójt szuka oszczędności gdzie tylko można komuś "uciąć" a sam jak widać ma tyle pieniędzy że powinien od siebie zacząć...

Pozostałe