Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 1 maja 2025 01:21
Przeczytaj!
Reklama

Zamelduj się i miej to na piśmie (elektronicznym)

Zamelduj się i miej to na piśmie (elektronicznym)
Podziel się
Oceń

#zostanwdomu i zamelduj się w nim online. To możliwe od dawna. Od dziś od ręki możecie też zdobyć dokument potwierdzający zameldowanie.

A po co Wam taki dokument? Jeśli rzucicie okiem na swój dowód osobisty, zorientujecie się, że nie ma w nim adresu zameldowania. Wiele instytucji – nie tylko urzędy, ale też np. banki – wymagają jednak od nas takiej informacji. Nie znajdą jej w dowodzie, dlatego proszą o formalne potwierdzenie. Do tej pory trzeba było iść po nie do urzędu. Od dziś możemy załatwić to przez internet.

Pobierz i nie drukuj

Pobierz dokument o zameldowaniu” – tak nazywa się e-usługa, którą właśnie uruchomiliśmy. Jest całkowicie bezpłatna, a aby z niej skorzystać potrzebujemy profilu zaufanego (PZ) i oczywiście komputera lub telefonu z dostępem do internetu.
Jeśli nie masz profilu zaufanego – sprawdź, jak możesz go założyć. Jeśli jesteś w grupie ponad 6,5 miliona Polaków korzystających z PZ, możesz przejść do działania.

Oto jak zdobyć interesujący Cię dokument:

Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę Pobierz dokument o zameldowaniu. Kliknij przycisk Pobierz informację o zameldowaniu i zaloguj się profilem zaufanym.

Krok 2: Sprawdź swoje dane, w tym aktualny adres lub adresy zameldowania (równocześnie możemy mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego).

Krok 3: Wskaż rodzaj adresu (stały, czasowy lub ich brak), dla którego ma zostać wydany dokument. Kliknij Dalej.

Krok 4: Sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą na koncie Mój GOV (znajdziesz ją na stronie www.GOV.pl, w jej prawym górnym rogu). W skrzynce znajdziesz dokument z informacją o zameldowaniu. Będzie w formacie PDF, opatrzona elektroniczną pieczęcią Ministra Cyfryzacji.

WAŻNE! Nie drukuj jej! Wydrukowana informacja nie będzie już dokumentem. Dokumentem jest tylko w pobranej wersji elektronicznej.

- Dokument otrzymamy na swoją skrzynkę niezwłocznie. W wyjątkowych sytuacjach może to zająć do 10 minut – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Przed pobraniem informacji warto się upewnić, czy urząd lub instytucja, które jej od nas wymagają - przyjmują dokumenty elektroniczne. Jeśli tak - dokument o zameldowaniu możemy wysłać im np. mailem - dodaje szef MC.

Szybki meldunek

Dokument, który pobierzesz może potwierdzać Twój adres zameldowania lub jego brak. Jeśli dotyczy Cię ta druga sytuacja, warto ją zmienić i zameldować się. To także możesz zrobić przez internet.

Potrzebujesz profilu zaufanego i - jeśli jesteś właścicielem nieruchomości, w której chcesz się zameldować (lub masz do niej inny tytuł prawny) - elektronicznej wersji jednego z tych dokumentów:  

Jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do np. mieszkania, potrzebujesz skany:

  • oświadczenia właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, potwierdzającego Twój pobyt w lokalu,
  • dokumentu, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu.

Wszystko gotowe? Zaczynamy:

Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące. Kliknij przycisk Zamelduj się i zaloguj się profilem zaufanym.

Krok 2:  Wybierz rodzaj pobytu, na jaki chcesz się zameldować.

Krok 3: Zaznacz, kogo chcesz zameldować.

Krok 4: Dołącz odpowiednie dokumenty.

Krok 5: Wypełnij pozostałe pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania.

WAŻNE! Jeśli będziesz się meldować na pobyt stały, możesz jednocześnie wymeldować się z pobytu czasowego. Gdy będziesz meldować się na pobyt czasowy, możesz wymeldować się z pobytu stałego.

Krok 6: Sprawdź i podpisz wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie złożenia wniosku dostaniesz na swoją skrzynkę na koncie Mój GOV.

- Jeśli poprawnie dołączyliśmy wszystkie potrzebne dokumenty - urzędnik zamelduje nas od razu po otrzymaniu naszego zgłoszenia - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Przez internet możemy także dowiedzieć się, czy już jesteśmy zameldowani. Wystarczy sprawdzić swoje dane w rejestrze PESEL. Aby to zrobić również potrzebujemy profilu zaufanego. To kolejny dowód na to, że naprawdę warto go mieć – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Od początku roku z naszej e-usługi umożliwiającej zameldowania się przez internet skorzystało już ponad 51 tysięcy osób.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Pomotor.Treść komentarza: Prawda jest taka, że na wsi toleruje się pijaństwo i wsiadanie po pijaku za kierownicę. Pora z tym skończyć raz na zawsze.Data dodania komentarza: 30.04.2025, 15:51Źródło komentarza: Pijany, bez tablic jechał na "Ciapku"Autor komentarza: MociumPanTreść komentarza: Powinni podawać pełne dane i mam nadzieję, że tak postanowi sąd.Data dodania komentarza: 30.04.2025, 15:48Źródło komentarza: Pijany, bez tablic jechał na "Ciapku"Autor komentarza: Gmyz C.Treść komentarza: Zdjęcia i dane drogowych zabójców powinny być publikowane, żeby móc ich na drogach bezpiecznie omijać. Pijaków drogowych powinno się piętnować i ich zdjęcia wieszać w miejscach publicznych.Data dodania komentarza: 30.04.2025, 15:45Źródło komentarza: Pijany, bez tablic jechał na "Ciapku"Autor komentarza: MociumPanTreść komentarza: Mam nadzieję, że sąd zasądzi podanie wyroku i danych skazanego do publicznej wiadomości. Takie zachowania trzeba piętnować! Piłeś, nie jedź, a jak chcesz ryzykować czyjeś życie to licz się z tym, że o twoim kretyńskim zachowaniu dowiedzą się wszyscy: twoi sąsiedzi, rodzina i dzieci. Niektórym wciąż się wydaje, że rolnik to święta krowa, której wolno wszystko bo na drogę palić opony wyjdzie. W końcu żywią i bronią, czy piją i jeżdżą? Za ich składki, dopłaty też powinien się ktoś w końcu zabrać, bo niektórym się już w tyłku poprzewracało. Nie podoba ci się tanie zboże z Ukrainy, to weź się za inną robotę i przestań chrzanić, że bez ciebie naród z głodu wymrze.Data dodania komentarza: 30.04.2025, 15:41Źródło komentarza: Pijany, bez tablic jechał na "Ciapku" O Autor komentarza: Mieczysław Siwiec, Obserwator LokalnyTreść komentarza: Arek, Rodo, Stopbeprawiu – z IP wynika, że wszystkie te komentarze wyszły z jednego komputera. Anonimowe wypisywanie bzdur pozwala ukryć braki intelektualne (czytaj: głupotę). Osobiście uważam, że policja robi za mało, a nawet kryje przestępców. W każdym policyjnym komunikacie powinno być imię i nazwisko osoby, która popełniła przestępstwo (występek). Że facetowi będzie wstyd? A nie będzie wstydu, gdy ten pijany doprowadzi do wypadku, gdzie ofiarą może być np. małe dziecko broniącego go komentatora? Że nie będzie miał życia na wsi! To nic wobec tego, że ktoś przeżyje, bo nie spotka się z nim na drodze! Każdy, kto jeździ pod wpływem lub komu zabrano prawo jazdy powinien być identyfikowany z imienia i nazwiska! Ludzie powinni wiedzieć i ewentualnie reagować, gdy pijak (ćpun) wsiądzie za kierownicę... Mieczysław Siwiec Obserwator LokalnyData dodania komentarza: 30.04.2025, 13:44Źródło komentarza: Pijany, bez tablic jechał na "Ciapku"Autor komentarza: Zdenerwowany właścicielTreść komentarza: Kto pozwolił na udostępnianie zdjęć mojej posiadłości!!Data dodania komentarza: 30.04.2025, 08:43Źródło komentarza: Pijany, bez tablic jechał na "Ciapku"
Reklama
Reklama